Familieadvokaten er vigtig

En af mine klassekammerater fra gymnasiet, Mikkel, gik sine egne veje, da vi havde fået studenterhuen på. Mens de fleste fra klassen kastede sig ud i forskellige studier på universitetet, valgte Mikkel at uddanne sig som edb-programmør, hvilket ikke var så sædvanligt den gang tilbage i starten af 1990’erne.

Det har med tiden vist sig at være en god vej at vælge for Mikkel. Det fortalte han om, da vi for nylig mødtes i anledning af vores 25 års studenterjubilæum. Og jeg må sige, at det har været en noget omtumlet periode for Mikkel.

Efter sin it-uddannelse giftede han sig og fik hurtigt to børn, men ægteskabet var ikke så holdbart, som han havde forestillet sig, og på et tidspunkt blev han og hans kone enige om, at de begge havde bedst af at blive skilt. De kontaktede en familieadvokat for at få fordelt deres værdier på en ordentlig måde.

Den slags situationer er selvfølgelig ikke usædvanlige, men for Mikkel blev mødet med advokaten på en måde et gennembrud, for han opdagede, at man i det pågældende advokatfirma sad og fakturerede på en særdeles gammeldags måde. Helt anderledes end i det moderne og meget anerkendte firma her: https://bjsj.dk/

Han spurgte en advokatsekretær, om de da ikke havde et moderne edb-program til fakturering og økonomistyring. Det havde de ikke, og advokatsekretæren forklarede ham, at det bestemt ikke var, fordi hendes arbejdsgiver var gammeldags, men der fandtes åbenbart ikke et system, der var målrettet advokatkontorer.

Det fik Mikkel til at kaste sig ud i at opbygge et økonomisystem, der var beregnet specielt til advokatbranchen. Han fik hjælp fra en anden af vores fælles klassekammerater, Torben, der havde valgt jura som sit fag og på det tidspunkt fungerede som boligadvokat i Aarhus.

Da Mikkel var færdig med en beta-version af sit nye system, fik han vores fælles klassekammerat overtalt til at afprøve det i sit firma. De arbejdede sammen i flere måneder, hvor Mikkel brugte masser af tid på de tilrettelser, som advokaten og hans medarbejdede ønskede sig, og det endte med et fuldt færdigt edb-program, som de to advokatsekretærer i firmaet var vildt begejstrede for.

Mikkel havde på det tidspunkt valgt at forlade det job, han havde haft i en del år, og nedsætte sig som selvstændig. Han gav sig derefter i kast med at sælge sit edb-program – i første omgang til en række boligadvokater, idet han jo kunne referere til Torben, som velvilligt anbefalede programmet til sine kolleger rundt om i landet.

Det betød for Mikkel, at han på rekordtid fik solgt så mange af sine edb-programmer, at han såmænd godt kunne læne sig tilbage og bare nyde livet i en længere årrække. Men i stedet kastede han sig ud i nye systemer, der var målrettet forskellige brancher, og dem fik han også succes med, så han i dag er en temmelig holden mand.

Mikkels nyeste projekt drejer sig i øvrigt om et avanceret system til tidsbestilling hos alle former for klinikker og for eksempel frisørsaloner. Det system er han begyndt på at udarbejde for ganske nylig fortalte han, men jeg er nu overbevist om, at han også får succes med det.

 

Disclaimer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *